W dniach 29-31 maja klasa 2c Sigma była na wycieczce klasowej w Górach Opawskich i Stołowych. W całej Polsce było deszczowo i pochmurno. Nam jednak pogoda dopisała, deszcz nie padał, nie było upału, ale było ciepło i słonecznie. Pierwszego dnia zwiedziliśmy XVII-wieczny Zespół Pałacowo-Parkowy w Mosznej , dawniej własność Tiele-Winklerów,  i Paczków zwany polskim Carcassonne.  Wieczór spędziliśmy przy ognisku, piekąc kiełbaski i złowione wcześniej własnoręcznie pstrągi. Czas umilaliśmy sobie wspólnym śpiewem, oczywiście przy akompaniamencie gitary Daniela, który okazał się świetnym animatorem wspólnej zabawy.

Drugi dzień był pełen atrakcji, niezapomnianych wrażeń, wysiłku i zmęczenia. Rano odwiedziliśmy Park Linowy i po instruktażu ruszyliśmy na najwyższą i najtrudniejszą trasę. Jej przejście wymagało sporo wysiłku i sprytu. Każdy miał okazję sprawdzić w praktyce swoje umiejętności, mając przy tym dużo dobrej zabawy. Następnie pod opieką przewodnika sudeckiego wyruszyliśmy z Pokrzywnej niebieskim szlakiem przez Gwarkową Perć, Piekielnik i ścieżką Langego do Górskiego Domu Turysty „Pod Biskupią Kopą”. Zeszliśmy czerwonym szlakiem przez sudeckie piargi  do Jarnołtówka i Pokrzywnej. Pokonaliśmy na szlakach około 20 km, podziwiając piękną przyrodę i zadziwiające formacje skalne. Po obiadokolacji  i krótkim odpoczynku gry sportowe na boisku, a wieczorem, oczywiście ognisko, z pieczeniem  kiełbasek, złowionych pstrągów i gitarą.

Trzeci dzień rozpoczęliśmy od sportów wodnych. Pływaliśmy kajakami i rowerkami wodnymi po jeziorku. Ale to nie wszystko. Niektórzy z nas, mimo chłodnej wody,  postanowili także popływać w jeziorku. Brawo za odwagę. Wycieczkę zakończyliśmy przejazdem do Książa – perły Dolnego Śląska. Spacer po przepięknym parku zamkowym, pełnym kwitnących rododendronów i azalii, a także sam zamek zostaną na długo w naszej pamięci. Wycieczka zakończyła się wieczorem w Katowicach. Czas upłynął zbyt szybko, ale wspólne przeżycia i  wrażeni, dodatkowo scementowały naszą klasę. Czekamy z niecierpliwością na następną wycieczkę, już w nowym roku szkolnym.