Regulamin rekrutacji
do II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi
im. Marii Konopnickiej w Katowicach
na rok szkolny 2024/2025
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18 listopada 2022 roku w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek i centrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 2431).
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.).
- Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego na terenie województwa śląskiego, w tym terminy składania dokumentów do klas pierwszych publicznych szkół ponadpodstawowych, tj. do czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum oraz trzyletniej branżowej szkoły I stopnia i klas wstępnych w publicznych szkołach ponadpodstawowych na rok szkolny 2024/2025.
Oferta edukacyjna:
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Katowicach na rok szkolny 2024/2025 przeprowadza nabór do 4 oddziałów:
Nazwa oddziału | Przedmioty rozszerzone obowiązkowe i do wyboru | Nauczane języki obce | Liczba uczniów |
DWUJĘZYCZNY Z JĘZYKIEM HISZPAŃSKIM – KLASA WSTĘPNA („ZEROWA”) 0h | nauka języka hiszpańskiego od podstaw (18 godzin w tygodniu), przedmioty rozszerzone od pierwszej klasy (po klasie wstępnej):
| język hiszpański język angielski | 28 |
EKONOMICZNO- PRAWNY 1a | Grupa 1
| język angielski język hiszpański | 14 |
Grupa 2
| język angielski język hiszpański | 14 | |
BIOLOGICZNO – CHEMICZNY 1b |
| język angielski oraz do wyboru jeden z: język niemiecki albo język hiszpański | 28 |
SIGMA 1c | Grupa 1
| język angielski oraz do wyboru jeden z: język niemiecki albo język hiszpański | 14 |
Grupa 2
| 14 |
Kryteria rekrutacji:
1. Rekrutacja do II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Katowicach odbywa się poprzez elektroniczny system rekrutacji Vulcan (https://slaskie.edu.com.pl/kandydat).
2. Rekrutacja do liceum jest prowadzona przez komisję rekrutacyjną powołaną przez Dyrektora szkoły.
3. Kandydat do II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Katowicach może wybrać dowolną liczbę oddziałów, które wpisuje w kolejności zgodnej ze swoimi preferencjami.
4. Kandydat składa dokumenty wyłącznie w szkole pierwszego wyboru (wniosek o przyjęcie do szkoły wydrukowany z systemu rekrutacyjnego lub w formie e-wniosku wraz z dokumentami: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności, prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka, dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą).
5. Wniosek o przyjęcie do szkoły można złożyć:
a) w formie e-wniosku (preferowana forma)
b) w formie papierowej wraz z załącznikami w sekretariacie szkoły
c) wysyłając wydrukowany wniosek o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami pocztą na adres:
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej
ul. Głowackiego 6, 40-052 Katowice
Otrzymanie wniosku listownie szkoła potwierdzi drogą elektroniczną do 2 dni od daty wpływu wniosku. W związku z tym należy na wniosku podkreślić ten adres e-mail rodzica/opiekuna prawnego, na który szkoła ma wysłać potwierdzenie odbioru wniosku.
6. W trakcie postępowania rekrutacyjnego kandydat może uzyskać maksymalnie 200 punktów, a w przypadku oddziału wstępnego – 240 punktów.
7. Kandydatów do klasy wstępnej z językiem hiszpańskim obowiązuje przystąpienie do sprawdzianu predyspozycji językowych. Za sprawdzian można otrzymać maksymalnie 40 punktów.
8. Kandydaci będą przyjmowani do wybranego oddziału II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej w Katowicach w kolejności zgodnej z sumą uzyskanych punktów w rekrutacji, aż do wyczerpania limitu miejsc.
9. Laureaci lub finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych organizowanych przez podmioty wskazane w wykazie Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim organizowanych przez Kuratora Oświaty są przyjmowani do szkoły w pierwszej kolejności.
10. Podczas rekrutacji obowiązują następujące kryteria punktacji:
Kryterium | Zasady punktowania | Maksymalna liczba punktów do uzyskania |
wyniki egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego i matematyki | wyniki egzaminu są przeliczane na punkty według zasady: procentowy wynik z egzaminu x 0,35 | 70 |
wynik egzaminu ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego | wynik egzaminu jest przeliczany na punkty według zasady: procentowy wynik z egzaminu x 0,3 | 30 |
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania z egzaminu ósmoklasisty: 100 punktów | ||
oceny uzyskane na koniec nauki w szkole podstawowej z języka polskiego, matematyki oraz dwóch wybranych zajęć edukacyjnych podlegających punktowaniu w postępowaniu rekrutacyjnym do danego oddziału 1 | celujący – 18 pkt bardzo dobry – 17 pkt dobry – 14 pkt dostateczny – 8 pkt dopuszczający – 2 pkt | 72 |
szczególne osiągnięcia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej 2 | zasady punktowania określa rozporządzenie MEiN z dnia 18 listopada 2022 r. Dz. U. 2022 poz. 2431 | max. 18 |
świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem | – | 7 |
osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej | – | 3 |
Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej – 100 punktów | ||
wynik sprawdzianu predyspozycji językowych do klasy dwujęzycznej (wstępnej) – próg punktowy: 30 % | – | 40 |
maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym do oddziałów: humanistyczny, ekonomiczno-prawny, matematyczno-językowy, biologiczno – chemicznych i matematycznych | – | 200 |
maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym do oddziału wstępnego | – | 240 |
1 – najwyższe oceny uzyskane na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z dwóch przedmiotów spośród podanych w tabeli poniżej
(system elektronicznej rekrutacji automatycznie wybierze dwie najwyższe oceny)
2 – punkty są przyznawane za osiągnięcia za zawody wiedzy, artystyczne i sportowe organizowane przez Kuratora Oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły zgodnie z wykazem zawartym w decyzji Śląskiego Kuratora Oświaty
Przedmioty punktowane
Oddział | Przedmioty punktowane |
dwujęzyczny z językiem hiszpańskim (klasa wstępna) 1h | język polski i matematyka język obcy oraz jeden najlepszy z: historia / geografia / biologia / chemia / fizyka / WOS |
ekonomiczno-prawny 1a | język polski i matematyka język obcy oraz jeden najlepszy z: historia / geografia / biologia / chemia / fizyka /WOS |
biologiczno – chemiczny 1b | język polski i matematyka dwa najlepsze z: biologia / chemia / fizyka / geografia |
sigma 1c | język polski i matematyka dwa najlepsze z: biologia / chemia / fizyka / geografia / informatyka |
11. Wyniki klasyfikacji zostaną ogłoszone przez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w szkole list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły.
12. Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia do szkoły w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji potwierdza wolę uczęszczania do liceum (wpisanie ucznia na listę przyjętych do szkoły) poprzez złożenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły i zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, a także innych wymaganych przez szkołę dokumentów. Nie dostarczenie przez kandydata w określonym terminie wymaganych dokumentów jest jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w szkole i skreśleniem go z listy zakwalifikowanych do przyjęcia.
13. Wyniki rekrutacji ogłasza się poprzez wywieszenie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.
14. Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci do szkoły odbierają za potwierdzeniem złożoną w trakcie rekrutacji dokumentację za wyjątkiem wniosku. W wyniku nieodebrania dokumentów zostaną one zniszczone (wrzesień 2025 r.).
Terminarz rekrutacji:
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym | Rodzaj czynności | ||
od | do | ||
13 maja 2024 r. 8.00-15.00 | 17 czerwca 2024 r. 8.00-15.00 | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami z wyłączeniem oddziału dwujęzycznego (w formie papierowej lub jako e-wniosek). | |
13 maja 2024 r. 8.00-15.00 | 29 maja 2024 r. 8.00-15.00 | Złożenie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej do oddziału wstępnego wraz z dokumentami (w formie papierowej lub jako e-wniosek). | |
6 czerwca 2024 r. godz. 11.30 | Przeprowadzenie sprawdzianu predyspozycji językowych dla kandydatów do klasy wstępnej. | ||
do 12 czerwca 2024 r. do godz. 12.00 | Podanie do wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu predyspozycji językowych (na tablicy ogłoszeń w szkole oraz w systemie elektronicznej rekrutacji). | ||
21 czerwca 2024 r. 9.00-15.00 | 5 lipca 2024 r. 9.00-15.00 | Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty. Ponadto kandydat uzupełnia swoje dane w systemie naboru elektronicznego przez wpisanie ocen ze świadectwa ukończenia szkoły oraz osiągnięć wymienionych na świadectwie. | |
12 lipca 2024 r. godz. 9.00 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych (na tablicy ogłoszeń w szkole oraz w systemie elektronicznej rekrutacji). | ||
12 lipca 2024 r. od godz. 9.00 do godz. 15.00 | 18 lipca 2024 r. od godz. 9.00 do godz. 15.00 | Potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej. | |
19 lipca 2024 r. do godz. 14.00 | Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych (na tablicy ogłoszeń w szkole oraz w systemie elektronicznej rekrutacji). |
Wymagane dokumenty:
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym | Wymagane dokumenty | |
od | do | |
13 maja 2024 r. 8.00-15.00 | 17 czerwca 2024 r. 8.00-15.00 | Wniosek z systemu rekrutacyjnego o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.1 |
13 maja 2024 r. 8.00-15.00 | 29 maja 2024 r. 8.00-15.00 | Wniosek z systemu rekrutacyjnego o przyjęcie do szkoły do oddziału wstępnego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.1 |
21 czerwca 2024 r. 9.00-15.00 | 5 lipca 2024 r. 9.00-15.00 |
|
12 lipca 2024 r. od godz. 9.00 do godz. 15.00 | 18 lipca 2024 r. od godz. 9.00 do godz. 15.00 |
|
1 Dokumenty:
- Kopia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
- Kopia prawomocnego wyroku sądu rodzinnego orzekającego rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem (plik .pdf).
- Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą.
Powyższe dokumenty są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu. Mogą być również składane w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.
2 Kwestionariusz osobowy kandydata do oddziału:
ekonomiczno-prawnego
biologiczno-chemicznego
sigma
wstępnego
3 Zdjęcie w postaci elektronicznej:
KROK 1 – Przygotowanie zdjęć
– wymagane są 2 kopie tego samego zdjęcia;
– zdjęcia powinny być aktualne;
– zdjęcia pionowe w proporcji 4:3;
– wymagany format zdjęć to .jpg;
– rozdzielczość zdjęć nie może być mniejsza niż 300 dpi;
KROK 2 – Nazywanie plików ze zdjęciem
– pierwszy plik / pierwsza kopia zdjęcia musi być nazwana danymi kandydata w następujący sposób:
klasa_nazwisko_imię.jpg
np. 1c2_jan_kowalski.jpg
– drugi plik / druga kopia zdjęcia musi być nazwana numerem PESEL kandydata
np. 09876543211.jpg
KROK 3 – Wysyłanie plików ze zdjęciem
Pliki nazwane wg powyższych zasad (2 pliki ze zdjęciem) należy przesłać jako załączniki (2 załączniki) na adres: foto.rekrutacja@lo2katowice.edu.pl
w tytule wiadomości wpisać: oddział nazwisko imię
np. 1b Kowalski Jan
—-
Kontakt w sprawie rekrutacji:
tel. 500 815 875