Wycieczkę do celu naszej podróży, czyli Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN i siedziby Google w Szwajcarii rozpoczęliśmy w sobotę 7 kwietnia 2018 roku. Spod naszej szkoły o godzinie 6.40 wyjechaliśmy w kierunku Innsbrucka, miasta nad rzeką Inn. Krótkie zwiedzanie tego pięknego miejsca rozpoczęło naszą przygodę. Pierwszą noc spędziliśmy w malowniczym hotelu u podnóża Alp w miejscowości Obsteig.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Centrum Nauki Technorama w Winterthur, gdzie przez kilka godzin przyswajaliśmy wiedzę z fizyki w formie zabawy. Kiedy zabawa nam się znudziła, pojechaliśmy w stronę Annemasse, miasteczka leżącego po francuskiej stronie granicy, tuż obok Genewy, „punktu głównego” naszej wyprawy. Tam nocowaliśmy trzy dni.

Kolejnego  dnia rozpoczęliśmy nasze dwudniowe zwiedzanie siedziby CERN-u, gdzie poznaliśmy działalność, historię oraz osiągnięcie tej organizacji. Po południu zwiedziliśmy Genewę. We wtorek – raz jeszcze warsztaty w CERN-ie. Po obiedzie rozrywkowa część programu tzn. wizyta w jedynym na świecie Muzeum Olimpijskim w Lozannie i krótkie zwiedzanie miasta położonego nad jeziorem genewskim. W środę po opuszczeniu hotelu we Francji wyjechaliśmy do Chamonix, miasteczka olimpijskiego, gdzie kolejką wjechaliśmy na Aiguille du Midi na wysokość 3842 m. n.p.m. z widokiem na Mont Blanc, najwyższy szczyt w Alpach. Dalszym punktem programu była degustacja czekolady w fabryce Broc i najlepszych serów Maison de Gruyere. Po pełnym wrażeń dniu nocowaliśmy w Bazylei, mieście położonym na granicy trzech państw – Niemiec, Francji i Szwajcarii.

W czwartek, czyli w ostatnim dniu zwiedzania, po śniadaniu wyjechaliśmy do Zurichu, gdzie znajduje się europejska siedziba Google’a. Oprowadzali nas polscy pracownicy, którzy opowiadali nam o pracy, pasjach i osiągnięciach w tak dużej międzynarodowej korporacji, jaką jest Google. Zwiedziliśmy również miasto, a w drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy wodospadach Renu. Ostatni nocleg w znanym nam hotelu w Austrii i po śniadaniu wielogodzinny powrót do domu.

Wycieczka do Szwajcarii, a tak naprawdę do 4 państw, dostarczyła nam wielu wspomnień, wrażeń i przede wszystkim cennej wiedzy. Na pewno będziemy ją długo i mile wspominać z nowymi znajomymi z dwóch innych szkół, czyli z III LO i VIII LO z Katowic.