W dniach 17 – 20 marca uczniowie klas 1 i 2 Sigma mieli możliwość zobaczenia kilku ciekawych miejsc związanych z techniką i informatyką u naszego zachodniego sąsiada. Celem wycieczki były targi CEBIT w Hanowerze. Są to największe targi branży informatycznej i nowych technologii na kontynencie europejskim, organizowane od 1986 roku, odwiedzane przez miliony zwiedzających.

Wycieczkę zaczęliśmy od stolicy Niemiec – Berlina. Zwiedziliśmy wspaniałe Muzeum Techniki, z eksponatami z różnych dziedzin: od pierwszych aparatów fotograficznych, poprzez technikę morską, kolejową, powietrzną, a skończywszy na pierwszych komputerach. Korzystając z przepięknej pogody udaliśmy się na długi spacer po Berlinie. Poznaliśmy historię podziału miasta na część wschodnią i zachodnią, byliśmy na dawnym przejściu granicznym Checkpoint Charlie, zobaczyliśmy Aleksander Platz z wieżą, oraz odbudowujący się pałac cesarski.

Drugi dzień to spacer po Magdeburgu i zwiedzanie kompleksu architektonicznego zaprojektowanego przez kontrowersyjnego architekta Friedensreicha Hundertwassera, którego najsłynniejsze dzieła znajdują się w Wiedniu. Cechą charakterystyczną jego projektów jest zerwanie z liniami oraz kątami prostymi. W tym dniu miłośnikom motoryzacji trafiła się prawdziwa gratka – Autostadt Wolfsburg w fabryce Volkswagena. Na powierzchni kilku tysięcy metrów kwadratowych rozmieszczone są zarówno obiekty związane z historią motoryzacji od końca XIX w. do czasów obecnych (muzeum samochodów), jak i przepiękne eksponaty współczesne. Można nie tylko zobaczyć modele każdej marki np. Audi, Volkswagena, Seata, Skody, Porsche, ale również usiąść za kierownicą.

W trzecim dniu poznawaliśmy historię Niemiec – zwiedzając historyczne miasta – Celle z pięknymi zabudowaniami miejskimi sięgającymi XVI w. oraz Brunszwik z XIII-wieczną katedrą i starówką. Kolejnym punktem wycieczki był Hanower – największa aglomeracja w tej części Niemiec. W czasie II wojny światowej został prawie całkowicie zniszczony, ale obecnie można podziwiać pięknie odrestaurowane zabytki: Operę czy Ratusz Miejski.

Ostatni dzień to oczywiście Targi Komputerowe. Od rana oglądaliśmy na powierzchni kilku hektarów, w 16 halach, ekspozycje firmowe czołowych producentów elektroniki, oprogramowania i automatyki na świecie. W tym roku partnerem CEBIT były Chiny, a więc prezentowali się tacy giganci jak Lenovo czy Samsung, ale też mali producenci, handlujący np. dronami, zasilaczami, bateriami, a nawet żarówkami, oczywiście w najnowszych technologiach. Spędziliśmy mile czas, poznaliśmy ciekawe miejsca, wzbogaciliśmy naszą wiedzę techniczną.